Geschiedenis
Van vader op zoon
De ideale koffie branden is een métier, dat bij Donko’s Koffie met liefde en trots overgedragen wordt van vader op zoon.
Maurice Donck en zijn echtgenote begonnen ermee in de jaren dertig, onder de firmanaam Donck-Koninckx. Later werden beide familienamen samengevoegd tot het huidige merk Donko’s koffie. Zoon Herwig Donck nam de zaak over en bouwde ze verder uit. Vandaag staat Louis Donck aan het roer om Donko’s Koffie nieuwe impulsen te geven en om zijn eigen zoon Maurice op het koffiebranderschap voor te bereiden.
Verpakkingen
De verpakkingen kregen door de jaren heen ook meermaals een make over, ook in 2008 was dit het geval. Steeds aangepast naar de trends van de tijd.
Een trendy drankje
Koffie is opnieuw hip in 2010. Latte Art en het hele Barista-gebeuren zijn daar niet vreemd aan en een perfecte cappuccino schenken is tot een ware kunst verheven. Ook voor Donko’s Koffie was de tijd aangebroken om op deze nieuwe trend in te gaan. Daarom werd de huisstijl volledig gerestyled. Het logo is verbazend actueel geworden en de verpakkingen werden helemaal opgefrist, en dit zonder de oude tradities af te zweren. De toekomst van koffie is verzekerd. Louis deed in deze periode ook mee aan verschillende Belgische- en wereldkampioenschappen en werd tweemaal Belgisch kampioen Barista én tweemaal Belgisch kampioen Cuptasting.Innovatief en toekomstgericht
Anno 2022 wordt er steeds geïnnoveerd en geïnvesteerd. Donko's Koffie doet dit onder andere door aan de slag te gaan met een nieuwe verpakkingsmachine. Met deze nieuwe machine kunnen we op de meest moderne manier onze koffie verpakken, onder andere door het toevoegen van stikstof en door het gebruik maken van een eenrichtingsventiel zorgen we voor maximale versheid van onze koffie.
Ook de webshop is een tool die de dag van vandaag niet meer weg te denken is. Handig en gebruiksvriendelijk, met een sterke logistiek, voor 16u besteld is morgen geleverd.